wtorek, 10 lutego 2015

Ciasto francuskie z brzoskwiniami i twarożkiem




Witajcie!

Jak tak patrze ostatnio o czym piszę, to wychodzi mi blog kulinarny, nie wiedzieć czemu???

Nie myślcie,że przestałam myśleć o urządzaniu naszego mieszkania.

Co to, to nie!!!!

Cała lista rzeczy do kupienia i zrobienia podczas naszego marcowo-kwietniowego pobytu w Polsce 
 tworzy się i rozszerza niemiłosiernie.

Nie wiem czy starczy nam dni,biorąc pod uwagę święta i drugie urodziny naszego L.

A właśnie to ostatnie wydarzenie zaczynam powoli planować,więc tematyka urodzinowych przyjęć dla dzieci na pewno niebawem się pojawi.

Tymczasem,jak wiecie walczę ze słodyczami,a raczej  z nie jedzeniem ich 
( w nadmiernych ilościach,oczywiście)

Całkowicie bym nie dała rady się ich wyzbyć,głód byłby za duży na skutek odstawienia.

Jednak jest coś,czego się trzymam jak pijany płotu-jakby rzekła moja mama:),
a mianowicie nie kupuję gotowych słodyczy w sklepach!

Tylko zakasuję  rękawy i sama piekę:)

Dumna z tego powodu jestem!

No więc, co też robię jak mnie najdzie ochota na coś pysznego?

Sprawdzam co akurat mam w lodówce, szafkach i ...improwizuję!

Mam nadzieję , łasuchy są wśród Was, bo dziś coś pysznie-prostego!!!






CIASTO FRANCUSKIE Z TWAROŻKIEM I BRZOSKWINIAMI


składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego
1 twarożek (ok 250g) lub inny serek śmietanowy
1 puszka brzoskwiń
1-2 cukry waniliowe/lub miód


wykonanie:

Nagrzewamy piekarnik do ok.180 stopni.
W międzyczasie wyciągamy ciasto francuskie i nacinamy boki (jak na zdjęciu poniżej)
Twarożek mieszamy w kilkoma poszatkowanymi brzoskwiniami,cukrem waniliowym lub miodem
 ( w zależności jak słodki efekt chcemy uzyskać).
Smarujemy nimi ciasto francuskie.
Na serek dajemy kawałki brzoskwiń.
Zawijamy ciasto,lekko nakłuwając widelcem jego wierzch i kładziemy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy ok 30-35min na środkowym poziomie piekarnika.


Gotowe!!!!








Eksperyment się powiódł. Francuski zawijaniec wyszedł lekko kwaskowy. Idealny do porannej kawy.






Smacznego!

A Wy improwizujecie w kuchni,czy raczej trzymacie się przepisów?



Cudownego dnia!!!!!



:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz