środa, 18 marca 2015

Ciasto marchewkowe z ananasem i orzechami


W naszym domu to zdecydowanie ja mam miano największego łasucha. 

Jest to fakt niezaprzeczalny!

Do słodkiego mnie namawiać nie trzeba. Raczej odganiać by należało.

Od małego umiałam wywęszyć słodkości skrzętnie pochowane po najwyższych szafkach w kuchni.

Nic się przede mną nie ukryło.

Mój M, to moje przeciwieństwo. Dla niego słodkości mogłyby być tylko w weekendy.

Przed każdymi zakupami próbuje mnie zarazić tym pomysłem-bezskutecznie jak na razie.

Tak więc zdziwienie namalowało się na mej twarzy gdy dnia pewnego wspomniał,że miałby wielką chęć na ciasto marchewkowe.

Nie trzeba było mi dwa razy powtarzać...zapraszam Was zatem  na ciasto!:)










Ciasto marchewkowe z ananasem i orzechami



składniki:

2/3 szklanki mąki pszennej
pół szklanki cukru
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki soli
1/3 szklanki oleju 
2 jajka
pół szklanki pokrojonych ananasów
1 szklanka orzechów włoskich
1 szklanka startej na średnich oczkach marchewki


wykonanie:

W misce mieszamy ze sobą wszystkie suche składniki: mąkę pszenną, cukier,sól, proszek do pieczenia,sodę i przyprawy.

W drugim naczyniu łączymy jajka z olejem (trzepaczką lub mikserem).

Łączymy zawartość obu naczyń.

 Dodajemy startą marchewkę, grubo posiekane orzechy włoskie i ananasa pokrojonego w drobną kostkę. 

Całość mieszamy za pomocą łyżki.

Formę do pieczenia o średnicy 20cm (ja użyłam tortownicy) wykładamy papierem do pieczenia.

Wykładamy do niej ciasto i wyrównujemy.

Pieczemy  w temp.175 stopni przez ok.40-45 min.

Pozostawiamy do ostygnięcia w formie.



Krem z serka philadelphia:


240g serka philadelphia
25g masła w temperaturze pokojowej
3/4 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii



Cukier, masło i ekstrakt waniliowy mieszamy ze sobą za pomocą miksera na jasną i puszystą masę. 

Następnie dodajemy serek, cały czas mieszając do dokładnego połączenia się składników.

Masę nakładamy na górę wystudzonego ciasta i dekorujemy orzechami.

Gotowe!!!

 
 
 

Ja szykuję  dla Was małą wiosenną niespodziankę ,więc już uciekam...

Cudownego dnia!!!


:)
:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz