środa, 4 grudnia 2013

Świąteczne pierniczki



W zeszłym roku, gdy byłam z L w ciąży, postanowiłam do przedświątecznych przygotowań dodać pieczenie pierników. Zawsze mi się to podobało, ale jakoś nie było czasu , nie czułam się też zbyt zaprzyjaźniona z piekarnikiem:) Długo szukałam dobrego i prostego przepisu.W końcu znalazłam i  pierniczki wyszły pyszne. Podczas pieczenia cały dom wypełnia się korzennym,świątecznym zapachem!

1
 Oczywiście pierniczki nie dotrwały do świąt, więc musiałam piec je jeszcze kilka razy:) Oto przepis:

Pierniczki korzenne

skład:

250g mąki
50g mielonych migdałów
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki zmielonych goździków
szczypta imbiru
120g cukru pudru
120g masła
1 jajko
skórka z 1/2 cytryny

wykonanie:

Mąkę przesiewamy do miski. Dodajemy proszek do pieczenia i przyprawy. W oddzielnym naczyniu  za pomocą miksera ucieramy masło z cukrem, następnie dodajemy jajko i skórkę z cytryny. Zmielone migdały łączymy z mąką i przyprawami. Na koniec łączymy masę maślana z masą mączną i zagniatamy ciasto. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na 3-4 godziny.
Po tym czasie wyjmujemy ciasto z lodówki, rozwałkowujemy na stolnicy i odciskamy foremki. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni o 10-12 min.( w zależności od grubości naszych pierniczków). Najlepiej ułożyć pierniki na  papierze pergaminowym.



Lukier do pierniczków

składniki:
1 szklanka cukru pudru
2 krople olejku migdałowego
1 białko z małego jajka

wykonanie:

Jajko myjemy i polewamy wrzątkiem. Następnie oddzielamy białko od żółtka.
Biało ubijamy mikserem do uzyskania piany, dodajemy przesiany cukier puder i dalej ubijamy. Dodajemy aromat. Lukier musi być gęsty, aby dało się nim robić wzorki. Gotowy lukier najlepiej przełożyć do rękawa cukierniczego. Polukrowane pierniczki zostawiamy do całkowitego wyschnięcia.








1 komentarz:

  1. Anonimowy12/04/2013

    Miałam okazję je smakować. Były wyśmienite. MM

    OdpowiedzUsuń